fredag 27. januar 2012

Drømmer om sommeren...

Fra eventyret 2009.
Jeg sier ikke at vinteren ikke er fin og bra, jeg sier bare at jeg drømmer og våren og den varme sommeren hvor man kan slenge av seg alle klærne. Vinter er fantastisk vakkert når det er noen minusgrader, vindstille og måneskinn. Når snøen glitrer, og selv lufta er fyllt med små glitterkorn. Knirkingen under skoene når man går bortover den iskalde snøen, forstrøyken som siver ut av munnen og de røde kinnene som får deg til å se frisk ut. Det er aldeles vakkert.

Men jeg tror ikke at jeg liker dette mørket veldig godt. Har lært det etter noen år. Jeg er ikke helt på topp gjennom de mørkeste dagene av året, men så snart vårens første tegn viser seg, spretter jeg også opp og ut av mitt lune hi. Jeg vil ut, ut og utforske verden.

Akkurat nå ser jeg tilbake på noe som har blitt og må forbli en tradisjon. Å bygge hytte ved Baklidammen sammen med Silje. Det er frihet og det er livet. Jeg vil dele mine minner med dere, så dere kan drømme sammen med meg... Det er yndlingsplassen min.

Enga ved Baklidammen.


Bildene under er fra sommeren 2009. En herlig, spontan og impulsiv utflukt klokken 22 på kvelden.
Her bygges det hytte av det naturen kan gi oss.

Beveren hadde heldigvis gjort det tyngste arbeidet for oss.

Ca slik så det ut da vi ble ferdige.

Og slik så det ut på utsiden.

Dette var synet vi våknet til.

Herlig morgensol mellom trærne!

Frihet!



 Det mest idylliske stedet i verden! Det blir så magisk og stemningsfult. Finnes ikke bedre sted å leke på.




Bildene under er fra sommeren 2011. Vi måtte gjenta suksessen fra to år tidligere, men denne gangen ble det enda mer magisk.
En fin fluesopp i gresset.

Hytta ble litt annerledes og bygd på et litt annet sted.

Hjemmekoselig med en gang. Ser det ut som vi bor her, eller?

En koselig lykt i taket skaper stemning i mørket.

Den magiske hytta om natten.

Det var nesten mer koselig å se hytta fra avstand enn å være i den.
Stemning. 

Hytta sett fra litt avstand.

Slik så det ut om morgenen...

Jeg prøver å vaske håret mitt i en aldri så liten bekk.

Det var fryktelig kaldt, men det funket!

Tada! Ferdig hårvask og tannpuss i bekken.

Her sitter vi forran vårt selvskapte hjem i skogen.



Dette er livet!

Å forsvinne helt inn i en egen verden og være der...

Vi var også så dristige at vi tok oss en nakenvask i den skjulte bekken.
Etterpå var vi så vågale at vi spradet rundt toppløse. For en befriende og fantastisk følelse. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar