søndag 20. november 2011

Tilbake til fruktannmeldelsen



Sharonfrukt!


Denne frukten tror jeg det er få som pleier å kjøpe. Jeg lurer på om dere kan gjette hva den smaker? Tror dere den er god eller mindre god? Tror dere den må brukes i en salat eller matrett for at det skal smake godt? Eller tror dere den kan spises akkurat som den er?

Jeg må svare på det før dere rekker å gjette, men dere kan jo tenke dere til hvordan den smaker, for det er aldeles ikke lett å beskrive smak når smaken er ny. Den er iallefall kjempegod akkurat som den er. Veldig søt og veldig myk. Den ligner ikke på noen annen frukt jeg kjenner, den er helt særegen både i konsistens og smak. Utenpå ligner den en tomat og det er kanskje grunnen til at få kjøper den, fordi en sjelden spiser tomat som et eple eller en banan. Noen gjør det, men denne frukten er tredobbelt så søt.

Inni er den delt opp i små båter, nesten som en mandarin, men jeg kan ikke si helt det heller. Du kan egentlig ikke helt se det, men føle det når du spiser den. Ellers rundt er det en myk masse av fruktkjøtt. Smaken er mild og søt. En blanding av nype og mango. Nei, egentlig er det bare tull. Aner ikke hva den kan sammenlignes med. Jeg vil bare annbefale dere å tørre å smake på den, for den er kjempegod! Kan helt sikkert brukes i forskjellige retter som smoothie, dessert, fruktsalat, middager, osv..

Den kan skjæres opp i skiver, båter eller som jeg gjør det: skjære den i to og spise ut fruktkjøttet. Jeg vet ikke om skallet kan spises, men jeg har ikke gjort det foreløbig. Tror ikke det smaker så veldig mye og det kan helt sikkert spises.

Kjøp Sharonfrukt, den er god!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar