tirsdag 8. november 2011

Skuespiller i en kortfilm og bilder

I går var en spennende dag! Natt til i går fikk jeg ei melding på facebook om jeg kunne steppe inn som skuespiller i en kortfilm, pga frafall av ei som skulle være med. Hun hadde fått informasjon om meg fra ei i klassen min (hun som egentlig skulle være med). Denne filmen skulle filmes dagen etter jeg fikk beskjeden og jeg ante ingenting. Neste dag dro jeg på skolen og snakket med hun i klassen og fikk vite litt mer. To replikker i én liten scene. Det skulle jeg vel greie. Stakkars regissør, det var jo skikkelig krise, og jeg må nå være bedre enn ingenting... Iallefall verdt en prøve.

Klokken 14.00 fikk jeg tilsendt manus og beskjed om å møte opp 16.30. Det skulle vel gå bra. Først dro jeg til byen og møtte Veronica som tok noen bilder av meg, det var jo gøy. Så var det rett til Tiller for å spille inn en scene. Det var ganske gøy og hyggelig folk og greit å jobbe med. Det viste seg at jeg skulle spille med en i klassen min og det gjorde det litt enklere, i og med at jeg kjenner han litt.

Jeg spilte Silje, samboeren til Kristoffer (han i klassen min) som hadde et barn sammen. Han hadde funnet ei ny dame han var forelsket i. Silje og Kristoffer hadde tydelig gått lei av hverandre. Den scenen jeg var med i, slengte jeg ei avis i trynet på Kristoffer og kjeftet han opp for at han aldri hørte etter på hva jeg sa. Han likegyldig og sur tilbake forlater meg. Jeg står i døra med barnet i armene og er veldig lei meg da han drar, han kommer tilbake for å kysse barnet farvell. Han synes det er vanskelig å dra fra sin datter.

Vi spilte inn scenen hos søskenbarnet til regissøren, som hadde ei datter på 1,3 år, som vi lekte var vår datter. Vi var alle spente på hvordan det skulle gå og hvordan hun kom til å reagere. Da vi holdt på før hun skulle være med, syntes hun det var veldig spennende å se på alle de rare tingene og oss. Hun holdt for ørene da vi "kranglet" og klappet da vi var ferdige eller da vi lo. Kjempeskjønn unge. Hun var bare så rolig da jeg holdt henne. Kanskje litt trøtt også. Hun koste med bamsen sin, så ut som hun trøstet seg på den og så bare. Tror hun lurte veldig på hva som egentlig skjedde. Det var utrolig spennende å spille med et barn.

Kortfilmen ble laget av ei gruppe fra førsteåret film på NKF (Norges Kreative Fagskole), som hadde det som prosjekt på skolen. Det blir fryktelig rart å se seg selv på film.. Jeg aner ikke hvordan jeg var, men hun var strålende fornøyd, og det er jo det viktigste! Her kan du se resultatet: http://www.youtube.com/user/NorgesKreative#p/u/5/bI_vYv-vOCU

Her er noen av bildene som ble tatt i går:
Fotograf: Veronica Jacobsen - http://fotovero.blogg.no


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar