søndag 27. november 2011

Juletider!

Åh, det har vært en herlig, slitsom og ny helg! Julestemning på Sverresborg museum! Nissetog, julegrantenning, juleboder, ponniridning og nissefortellinger! Jeg var dagens nisseforteller og det var stappfullt i det gamle huset til hver forestilling. Fantastisk publikum som lo, stilte spørsmål og levde seg fullstendig inn i fortellingene. Å se ansiktene til barna og foreldrene er kjempegivende og motiverende.

Også fikk jeg sååå mange gode tilbakemeldinger, mange sa jeg var kjempeflink til å fortelle og det er oppløftende. En dame måtte bekrefte det gang på gang og jeg ble glad og sa det var min første helg, da svarte hun: "Det vistes ikke nei. Så ut som du hadde holdt på med det her hver dag!" Megakoselig! Mange søte barn som kommenterer.

Da jeg skulle ha de to siste forestillingene, hadde det ikke vært noen i huset på en stund, så flammene i peisen hadde sluknet, bare glo igjen. Det hadde blitt veldig mørkt ute og der var bare fire små stearinlys. Kjempemørkt. Altfor mørkt. Jeg fikk lagt noen vedkubber på den lille gloa og det tok ei stund før det flammet opp og ga lys. Men det gikk fint til slutt!

Fikk høre at to damer hadde snakket med hverandre om hvor utrolig flink jeg var og hvor morsomt det var. Jeg er så glad for at jeg får høre sånt!

Men nå er helga over og i morgen får jeg bekreftet hvor godt jeg kan det andre jeg skal fortelle barna!

Heldig var vi også i dag, snøen dalte ned og farget verden hvit! Det snødde voldsomt tidlig i dag!

Det var overraskende hvitt da jeg så ut av vinduet i morges.

Vakkert morgenvær!

Snø!

Hvite veier!

På vei til bussen ble jeg nesten nedsnødd! Vind og snø i massevis!

Juhu! Snøtrollet i byen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar