tirsdag 23. mars 2010

Mitt nye prosjekt: Teste ut frukt jeg aldri har smakt

Granateple! Jeg har funnet ut at jeg skal teste ut nye frukter! Jeg har gått forbi så mange rare frukter og ikke ant hva det er eller hva det smaker. Hvorfor ikke prøve noe nytt?
Vel.. Jeg ble helt hekta på granateple for en stund siden. Veldig godt hvis du har på fløte og kanel. Nam! Det bør testes! Som dessert eller godteri!

I dag ville jeg prøve enda en ny frukt. Den ligner en appelsein, men er gulere og litt rødaktig inni. Smaker litt appelsin, men smaker noe spesielt også. Litt syrligere og litt besk kanskje. Grapefrukt heter det.

Og en annen dag bestemte jeg meg for å prøvesmake mango, som jeg ikke hadde smakt på mange år. Jeg husket at jeg ikke likte det, men OJ, det var kjempegodt. Så det har man også blitt hektet på for tiden. Mango! Nam! Ikke alle er like gode, men når de er passe myk, passe hard og passe god, da er det kjempegodt!


Noen tips til andre rare frukter som går ann å spise?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar