lørdag 27. mars 2010

Fruktdeal


Så har man testet tre nye frukter da... og en grønnsak...

Aubergin! Den er så veldig lett også har den så fin farge. Ser så rar ut at jeg fikk lyst til å smake. Den var veldig søt inni, ser ut som en blomst og den ble veldig, veldig fort brun. Uten å ha gjort noe med den smakte den helt forferdelig. Blanding av gress og noe beskt og plastikk. Aner ikke hva den skal brukes til. Har hørt at den må ligge i saltlake først, også stekes...



Papaya! Det er ikke noe godt! Iallefall ikke alene. Den er like stor som en mango ca. Konsistensen er som hos en melon eller mango og det smaker litt søtt og litt kvalmt. Vet egentlig ikke helt hva det smaker.. Tror at man kan lære å like det.

Pasjonsfrukt! Disse små greiene her ser ikke så gode ut egentlig. Ser veldig kjedelig ut på yttersiden, men inni er de full av slimete steiner. Kjennes ut som froskeegg i munnen. Det gule slimet som er rundt steinene er litt syrlig og litt søtt, men når du knaser steinene så er det veldig surt, som hos kiwi. Men det var veldig godt og fresht! Gøy å spise! Og på innsiden har den sånne rare "tarmtåtter" som slimet sitter fast i og som steinene er inni. Liten frukt med lite fruktkjøtt.

Stjernefrukt! Veldig, veldig søt og dekorativ frukt. Jeg ville mye heller brukt det som pynt enn som noe spiselig. Den er liten og minner om ananas egentlig. Smaker litt syrlig og litt beskt og litt søtt og litt plastikk og noe rart og ikke godt. Jeg tror ikke den er til for å spises men for å bruke til fruktdekorativ.


Vel... Undrer hva det neste blir.. Tror jeg skal smake ordentlig på rare ting jeg har smakt før også.. Som frks. fiken, fiken som ikke er tørket, men selve frukten. Har smakt den før, men jeg vil dokumentere...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar